RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Jumat, 21 Januari 2011

Parade Kasih


Aku dalam suka,aku dalam senang,
aku dalam gembira,
aku dalam tawa,
aku dalam riang,
aku dalam warna,
aku dalam rona,
aku dalam bunga,
aku dalam dedaunan,
aku dalam Tuhan,
aku dalam ayah,
aku dalam bunda,
aku dalam sahabat,
aku dalam diaku,
aku dalam rahasiaku,
aku dalam yang kupuja,
aku dalam impian,
aku dalam realita,
aku dalam cinta,
adalah aku dalam hidup.

Diriku,
untuk yang teramat berharga bagiku.
Pesona ‘tak memungkiri sebuah goresan,
kala jiwa hanya berdendang dengan ilusi.
Kasih pada diri bermandikan cahaya,
kelak membias dalam liang tak berudara sekalipun.
Secercah membawa berkah.
Kepada semua yang ada,
kini aku merekah,
melakoni parade atas nama kasih.

’Ku ’kan berdendang,
menari,
berbekal kasih yang kuciptakan,
berujung pada diri,’tak bertepi.

Untukmu jua,
entah kutahu,
sekalipun tidak.

Hingga waktu menguncup,
menghentikan derap langkahku,
dalam pesona parade kasih.

Ni Putu Ayu Striratna (10 Februari 2010)

0 comments:

Posting Komentar